איך להגיש בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל ולצאת מזה בשלום

נקלעתם לחובות ולא יודעים איך לצאת מזה? חוק חדלות פירעון החדש פתח בפני אנשים את האפשרות להגיש בקשת חדלות פירעון והפטר ישירות בהוצאה לפועל. כך תעשו זאת נכון.

איך להגיש בקשה לחדלות פירעון
 
בתאריך 15.9.2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון ששינה את סדרי הדין בכל הנוגע למחיקת חובות בפשיטת רגל. החוק שם במרכז העניינים את שיקומו הכלכלי של החייב תוך הסדר חובותיו ואיך להחזיר אותו במהירות למעגל החברתי והכלכלי כדי שיוכל לחיות בכבוד ולתרום שוב לחברה.
 
כיום, ניתן להגיש בקשה לחדלות פירעון (פשיטת רגל בעבר) ללשכת ההוצאה לפועל במחוז בו החייב מתגורר באופן מקוון לחלוטין. בכתבה הבאה נעבור על כל השלבים, אך רצוי ומומלץ להיוועץ עם עורך דין או לקבל ייצוג מאת עו"ד לחדלות פירעון בכל התהליך על מנת להשתמש בכלים המשפטיים בצורה שתועיל לנו ביותר.
 

1. מי יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל?

כדי להגיש בקשה לחדלות פירעון יש לעמוד ב-2 תנאים:
א. מרכז החיים של החייב בזמן הגשת הבקשה או ב-6 החודשים האחרונים היה בישראל. או שבמועד הגשת הבקשה – לחייב יש נכסים או עסקים בישראל. כלומר, לא רק אדם עם אזרחות ישראלית, אלא גם אנשים שיש להם נכסים ועסקים אך לא בהכרח תושבים.
ב. סך החובות של החייב הוא סכום שנע בין 50,152₪ – 150,544₪.
חריג: ניתן להגיש בקשה על חובות בסכום נמוך יותר ובמידה ורשם הוצאה לפועל ימצא שקיימים נסיבות מיוחדות המצדיקים זאת, הוא יאשר את קליטת הבקשה.
 
תשומת הלב ♥️
הגשת בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל, אינה מביאה לביטול עיקולים והגבלות שננקטו נגד החייב. זהו רק השלב הראשוני של קליטת הבקשה והתחלת ההליך. עיכוב הליכי הוצל"פ כנגד החייב מתבצעים לאחר שרשם הוצל"פ נתן צו פתיחת הליכים, זאת לאחר קיום הסדר או ישיבת נושים.
עם זאת, ניתן להגיש כבר במועד הגשת הבקשה לחדל"פ, בקשה לעיכוב הליכים ולתת הסברים מדוע יש לעכב ההליכים כנגד החייב. במידה והרשם ימצא זאת לנכון, הוא יורה על עיכוב ההליכים (או הליך מסוים, כגון עיקול חשבון עו"ש) עד למועד צו פתיחת ההליכים.
 

2. הגשת בקשה לחדלות פירעון

כיצד מתבצעת הגשה ידנית –

א. הדפיסו את טופס הבקשה מאתר ממו-נט (הממונה על חדלות פירעון) – כאן.

ב. מלאו את מלוא הפרטים הנדרשים לפי ההנחיות המדויקות המופיעות בתחילת הטופס, אחרת בקשתם תיפסל, תידרשו להשלים מסמכים ובקשתכם לחדל"פ תתעכב.

ג. שימו לב שכל השדות בטופס הן חובה. אלו שלא רלוונטיים עבורכם, יש לסמן בלוכסן לאורך השדה (לוכסן – /).

ד. שימו לב שבחלקים בטופס "הוצאות"; "חובות"; "נכסים", יש להדפיס את הטופס מס' פעמים, כמס' הדיווחים לאותו הסעיף. למשל, חלק ד' "חובות", ישנו טופס אחד לכל חוב לכל נושה. לכן אם יש לכם 3 חובות (למשל חוב ארנונה, חוב תשלום שכירות וחוב לבנק), עליכם להדפיס את הטופס 3 פעמים ולמלא בכל פעם בהתאם את פרטי כל חוב.

ה. יש להחתים עו"ד לאימות כתב ויתור על סודיות וכתב התחייבות החייב. כמו כן יש למספר כל עמוד בתחתית.
 
ו. יש לשלם את האגרה על הגשת הבקשה במזומן, באחד מסניפי בנק מזרחי הבאים. את מס' האסמכתא יש לכתוב בטופס הבקשה ולצרף את האסמכתא עצמה.
 
ז. את הבקשה וכל המסמכים הנלווים יש לצלם ל- 3 העתקים. 2 העתקים יש להגיש ללשכת ההוצאה לפועל שבה יש יחידת חדלות פירעון (טבריה; חיפה; כפר סבא; תל אביב; ירושלים; אשקלון), באזור שבו החייב מתגורר. את ההעתק השלישי מומלץ לשמור לעצמכם.
הגשה ידנית של חדלות פירעון


איך מתבצעת הגשה מקוונת –

תהליך הבקשה פשוט ומלווה בעיקר במילוי מלוא הפרטים הנדרשים וצירוף המסמכים הרלוונטים:
א. יש להיכנס לאתר ממו-נט וללחוץ על "פתיחת הליכי חדלות פירעון" ⏪ "בקשת פתיחת הליכים ליחיד" ⏪ "בקשת יחיד למתן צו לפתיחת הליכים".
 
ב. סמנו את "הורדת טופס הבקשה" ולחצו על "אישור".
 
ג. עכשיו תתבקשו למלא את מלוא הפרטים האישיים בטופס הבקשה המקוון, ללחוץ על המשך ולשלם את אגרת בקשה לחדלות פירעון, העומדת ע"ס 1,600₪.
 
ד. לאחר התשלום, הורידו את טופס הבקשה המלא (שהינו בפורמט PDF) למחשב האישי.
 
ה. הכינו את מלוא המסמכים לתמיכה בבקשתם לחדלות פירעון, שיוכיחו לרשם שאינכם יכולים לעמוד בתשלום החובות. הנה רשימת המסמכים הנדרשת.
 
ו. כעת גשו חזרה לאתר ממו-נט ולחצו שוב על "פתיחת הליכי חדלות פירעון" ⏪ "בקשת פתיחת הליכים ליחיד" ⏪ "בקשת יחיד למתן צו לפתיחת הליכים". הפעם, לחצו על "העלאת טופס הבקשה".
 
ז. בדף שיפתח, הזינו את מס' הזהות של החייב, העלו את טופס הבקשה המלא ולחצו על "שלח".
העלאת בקשה לחדלות פירעון

3. קליטת הבקשה

א. לאחר השליחה, תקבלו הודעה אוטומטית שבקשתכם נקלטה במערכת. ההודעה תישלח לכתובת המייל שהוזנה בטופס + הודעת SMS למס' הפלאפון בציון מס' התיק והלשכה המטפלת.
 
ב. במידה והמערכת האוטומטית תזהה אי תקינות בטופס, תקבלו התראה על כך ב-SMS עם הנחיות להגשת הבקשה מחדש.
 
ג. לאחר שטופס הבקשה יעבור את הבדיקה האוטומטית, הוא ינותב לבדיקת פקיד יחידת חדלות פירעון של לשכת הוצאה לפועל, במחוז בו מתגורר החייב. הנציג יעבור על הבקשה והמסמכים שהגשתם ובמידה ויהיה צורך בהשלמת פרטים או מסמכים, תקבלו הודעת SMS על כך.
 
ד. השלמת המסמכים מתבצעת באזור האישי של אתר ההוצאה לפועל- כאן. אפשרות אחרת, היא לגשת פיזית ללשכת ההוצאה לפועל (בזימון תור מראש) שבה נפתח התיק, ולהגישם ידנית לפקיד ההוצל"פ.
 
שימו לב ♥️ – במידה והמסמכים לא יושלמו בזמן שהודיעו לכם, הבקשה תימחק ולא יוחזרו 1,600 השקלים ששולמו בגין האגרה.
 
בזה נגמר תהליך הגשת הבקשה ומתחיל למעשה הטיפול לעומק בבקשת חדלות הפירעון של החייב.
 

החלטת רשם חדלות פירעון

לאחר שפקיד ההוצל"פ בדק הבקשה ואישר את תקינותה, היא תועבר לבדיקה והחלטה של רשם הוצאה לפועל אשר הוסמך לטפל בחדלות פירעון.
אם הרשם יימצא שהחייב עומד בתנאים לפתיחת הליכי חדלות פירעון בהתאם לחוק החדש, הוא יתן הוראה על זימון ישיבת הסדר תשלומים בין החייב לנושים.
בכך בעצם מתחיל התהליך, בו לאחר אישור הסדר התשלומים או דחייתו, ניתן צו לפתיחת הליכים המעכב את כלל הליכי ההוצאה לפועל כנגד החייב.
 
על המשך ניהול הליכי חדל"פ (פשיטת רגל בעבר) בהוצל"פ ושלבי התהליך המלא ניתן לקרוא כאן או לחכות לכתבות ומאמרים חדשים שיתפרסמו בעתיד במרכז המידע.
 

שאלות נפוצות על חדלות פירעון בהוצאה לפועל

כל אדם שיש נגדו תיקים בהוצאה לפועל בסכום של מינימום 50,152 (במקרים מיוחדים ניתן לבקש בגין סכום נמוך יור) ועד מקסימום 150,544₪, יוכל להגיש בקשה לחדל"פ.

את הבקשה יש להגיש באחת מלשכות ההוצל"פ הייעודיות למסלול חדלות פירעון. מדובר ב- 6 לשכות הפזורות ברחבי הארץ: לשכת נצרת, חיפה, כפר סבא, תל אביב, ירושלים ואשקלון.

לא. עיכוב הליכי הוצל"פ מתקבל לאחר מתן צו פתיחת הליכים הפותח רשמית את הליכי חדלות הפירעון. חייב המעוניין לקבל עיכוב הליכים לפני כן, צריך להגיש בקשה מתאימה.

בדרך כלל רשם ההוצל"פ ייתן החלטה בבקשה לחדל"פ עד 90 יום מרגע הגשתה. במידה ולבקשה חסרים מסמכים או נימוקים – המועד יכול להתעכב.

לקביעת שיחת ייעוץ

רוצה לשתף חבר\ה?

סמס לחבר\ה
שלח במייל
הדפס מאמר
מאמרים אחרונים
רוצה להישאר מעודכן?
הירשמו לניוזלטר שלנו

אין פה ספאם, אלא רק מידע רלוונטי בנושא תכני האתר.

קטגוריות